Sunday 24 November 2019

Taman Eko Rimba Kuala Lumpur

Assalamualaikum. 

Bila nak update blog pasal jalan-jalan, minda mmg terbayang-bayang tengah travel kat satu tempat sekarang ni. Cik RA dan travel mmg tidak boleh dipisahkan. Atas urusan kerja, beberapa bulan lepas cik RA ke KL. Yang ni paling cik RA suka. Cik RA memang suka kerja outstation dari terperap dalam ofis. Selesai urusan kerja, terus cik RA dan kawan baik menghabiskan masa selama sehari dengan explore kl dengan bantuan encik grab. Cess, ayat!

Taman Eko Rimba Bukit Nanas

Mungkin ada lagi yang tak tahu kewujudan Taman Eko Rimba di tengah bandar KL yang terletak bersebelahan Kl Tower dan berdekatan Kl Upside Down House. Buktinya, driver grab yang dah menetap dekat KL berpuluh tahun lamanya pun tak tahu. 

Disebabkan cik RA memang suka explore tempat menarik, Taman Eko Rimba memang ada dalam wishlist to explore. My wishlist accomplished.

Taman Eko Rimba merupakan hutan simpan tertua dalam malaysia dan salah satu lokasi best bagi yang suka meneroka dan untuk dapatkan gambar yang cantik. Disebabkan agak rushing, cik RA tak sempat nak bergambar banyak sebab nak ke Kl Upside Down House pula.

Yang paling best , FREE ENTRANCE je tau. Mengambil masa lebih kurang 40 minit untuk canopy walk. Banyak kali juga sesat masa ni. Canopy walk ni dihubungkan melalui beberapa buah menara. View dari atas memang cantik.




Taman Eko Rimba


Kehijauan yang menenangkan



Menara


Tak sempat nak simpan bagasi, so dont care. Haha.


Tengah layan perasaan

So, do explore. 
















































No comments:

Post a Comment